Tävling nästa vecka

Hade träning med Eliot igår. Han var riktigt pigg och springig och han tyckte det var jätte roligt! Hoppade lite linjer och hinder på följd, samt hoppade upp några språng. De sista högre sprången blev jag faktiskt lite förvånad. Trodde inte han hade sån bra teknik! 

Valle får vila nu den här veckan och antagligen nästa med... Tycker det känns jätte jobbigt även att jag vet att han själv tycker det är väldigt skönt. Visserligen går han knappt något nu, ca 2 gånger i veckan om man ska dra ett genomsnitt. Men man måste ju även kunna se när det faktiskt inte går mer, när hästens vilja inte längre finns och i Valles fall eftersom han är ganska gammal finns det ingen mening med att lägga ner tid och jobb som det nästintill finns brist av. Han förtjänar ändå att få komma ner i varv nu...

Ska rida Eliot på lördag, måndag, torsdag och lördag nästa vecka. Blev nämligen som så att jag ska rida med honom i div 1 laget nästa söndag. Det blir ju en spännande debut för oss och ganska bra att få lära känna honom lite bättre nu de närmsta dagarna!



Bild från igår.
Översta och understa bilden är printade från en video då jag red honom för några veckor sen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: