Alla har vi varit små

Jag minns så väl när jag var mindre och red små B-ponnyer, vilket var innan jag fick Pål. Eftersom han var en D-ponny var det ett jätte steg att hoppa upp på honom med tanke på att småponnyerna redan var i min storlek. Men vi köpte D-ponny direkt så jag hade något att växa i.

Innan jag fick Pål hoppade jag 70cm banor på ett Gotlandsruss, förövrigt var jag ganska tuff men långt ifrån just då att ha kunskaper om att jobba en häst på rätt sätt. Det var först när jag verkligen fick lära mig att rida på Pål jag började utvecklas mer och mer.

Det är faktiskt riktigt bra att ha en lugn och snäll ponny som inte gör något gratis som en första häst. Man får då lära sig att rida från början. För mig var Pål perfekt. Jag gjorde precis allt med honom och han stod även ut med alla mina knäppa idéer. Man lär sig väldigt bra på en trygg häst som man inte behöver oroa sig för ska få stolla ryck.

Ska göra ett inlägg en annan dag om de hästar jag började rida på, hela min historia från början.
En fråga till er som rider:
Vilken typ av häst började du rida på?



Kommentarer
Postat av: ★ E D I T H ★

fin blogg, allt bra? ^^
kraam!

2013-01-30 @ 20:22:37
URL: http://ediths.blogg.se
Postat av: basebollivet.blogg.se

Ja absolut, det är väl bara kul när det sticker ut? :)

Jag trivs jättebra. Har inte alltid varit enkelt men jag ångrar inte en sekund att jag flyttat. Och han är rätt bra den där killen :)

2013-01-30 @ 22:06:11
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Jossan

Okej! Ja jag tror att 34 skulle bli bra! Minns att jag provade en 32:a i Vetlanda förra året och den satt alldeles perfekt, nästan lite kort i ärmarna. Men 34:a skulle nog bli bra så kan jag ju ha den ett bra tag! Tack för hjälpen!! :D<3

2013-01-30 @ 22:31:09
URL: http://jdambergs.blogg.se
Postat av: Fanny

Sv; Va bra då :)

2013-01-30 @ 22:56:31
URL: http://fannystahl.blogg.se
Postat av: Hanna Svensson

Jag började rida på min första fodershettis. Men innan det så hade jag ridit lite på mammas stora ridhäst på 1.80 cm och på ridskolan. Men jag var tre år när jag fick min första foderponny som heter Zorro Tornado. Han var runt 17 år när jag hade honom och vi tävlade 80cm, haha helt sjukt! Så små! Det roliga är att han fortfarande är i stallet och nu är det en annan liten tjej som får tugga sand när han hittar på sina bus ;) men grym var han! :) <3

2013-01-31 @ 21:24:06
URL: http://hannasvenssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: