Färga ögonbrynen

Tänkte ta upp i ett inlägg hur jag gör när jag färgar mina ögonbryn. 
Steg 1:
Jag använder mig av Depend - frans & ögonbrynsfärg i antingen brun eller svartbrun.
 
 
Steg 2:
Inuti förpackingen finns en tub med färg, en flaska med blekmedel, en liten plastskål och två olika slags borstar/stavar som man drar ut färgen med. 
  • Vi börjar då med att trycka ut en klick färg i plastskålen. 
Steg 3:
Det kommer behövas i ca 5-15 droppar blekmedel, beroende på hur pass lös eller fast man vill ha färgen.
  • Häll i antalet droppar på färgenklicken i platsskålen
 
Steg 4:
I detta steg kommer du behöva använda den smala staven utan borste på.
  • Rör om färgen och blekningsmedlet tills du fått en skapligt jämn fördeling.
  • När du har rört klart färgen är det dags att fylla i den på dina ögonbryn. Fyll längs din form och skulle du råka komma utanför kan du använda en topps som hjälp att ta bort färgen med. Använd inte dina fingrar/naglar för då kommer du att bli brunflammig där nu rört vid färgen, vilket inte går bort på några dagar/veckor.
Till sist är det upp till dig själv hur mörka du vill att dina ögonbryn ska bli. När jag använder vanlig brun färg brukar jag låta färgen sitta i ca 15-30min.
 
 
Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Jennifer Damberg

Ja eller hur! Helt sinnessjukt! Ja den är så himla bra!! :o

Ja det är så spännande på något sätt!
Ja exakt! Tycker att anläggningen är så fin och så!

2013-01-07 @ 15:02:41
URL: http://jdambergs.blogg.se
Postat av: Jennifer Damberg

:D<3

2013-01-07 @ 15:02:54
URL: http://jdambergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: