Mitt tävlingsår

Såg att min fina vän Moa hade lagt upp en kul "tävlingslista" på sin blogg, så jag hoppas det var okej att jag lånade den.
 
Första tävlingen 2012?
Jag tror att vi var i Heda på den första tävlingen. Lokal där jag hoppade LD och LC, vann första med högst stilpoäng och 0+4 fel i andra där det dessutom skedde en liten olycka som fick mig lite ofokuserad. Eller nej jag ångrade mig. Kom på att jag startade Tarragona i Mantorp några helger innan det!
 
Bästa tävlingen 2012?
Rätt svårt att avgöra då vi har haft många bra tävlingar med oss detta året. Men måste nog nästan svara Mjölbys nationella nu i höstas som jag är så nöjd så över reslutaten! Förövrigt var nog den roligaste tävlingen nere i Borås under SM:et då vi hoppade MHPC final. 
 
Vilka hästar/ponnys tävlade du?
Valentin Bello Sun RNF 143, Värends Pål och Tarragona.

Vad för klasser tävlade du?
LD-10, LD, LC, LB, LB+5, LA och MSV B.

Hur många vinster?
9 eller 10.

Hur många placeringar?
Ca 25.
 
Vann du något täcke?
Ja ett flertal.

Vad hade du för mål 2012?
Främst att lära känna Valle mer eftersom jag inte hade ridit honom länge. Målet var väll annars att starta LA, få fler erfarenheter och det största målet från början i år var såklart att vårt Div 1 lag skulle nå ett bra resultat.
 
Uppnådde du dem?
Jag har mer än uppnått mina mål. Vi har startat flera LA med placeringar till alla felfria ritter, som bäst 2:a nationellt. Har fått mycket rundor i kroppen och kvalade dessutom MSV B som vi också har startat, natonellt, med ett ner. Tillsammans har jag och Valle fått många placeringar under bara ett år, vi kvalade även in oss till MHPC finalen och blev 10:onde bästa C-ponny som deltagit i hela Sverige. Det kanske största i år är att vårt Div 1 lag vann zonserien och kvalade till elitserien 2013!
 
Vad är målen för 2013?
Som sagt ska man alltid ha kul, ta varje tävlingstillfälle som en ny erfarenhet och ta lärdom av. Och njut. Jag har mål för 2013, b.la rida så bra rundor som möjligt i elitserien men annars har jag faktiskt inte tänkt att dela med mig så mycket av mina mål. Det får helt enkelt visa sig med tiden om det lyckas osv.

Bästa tävlings arrangören 2012?
Även detta är svårt, har varit på en del bättre tävlingar och en del sämre. Jag tyckte delvis om Borås Fältrittklubb. Annars tycker jag väldigt mycket om Nyckelryttarna!
 
Varför?
Borås: Bra anläggning och underlag på banorna. Men tyvärr det var mycket krångel och oklarheter under meetingets gång där. 
Nyckelby: Så otroligt underbara och peppande människor, man känner alltid stöd och det är även ett mysigt ställe.
 
Något speciellt minne från 2012?
Har haft så mycket roliga framgångar med Valle som har varit väldigt speciella, men trots allt det "större" vi har tagit vid under 2012 är nog det som betyder som allra mest för mig min och Påls enda runda detta år. Hans gnista för tävling hade helt slocknat. Därför lät jag honom vara från det sen oktober 2011. I juni nu i år ville jag se hur han betedde sig, om han tyckte det var kul eller inte. Så jag anmälde oss till en LD-10 bed.A:stil i Rappestad. Han tyckte det var lika tråkig som sist. Han gjorde vad han skulle men han var seg och motig. Trots att jag under våren vunnit Div 1 som var så mycket större än en LD-10 var jag så glad att Pål och jag kom runt tillsammans. Att vi skulle få ett bättre avslut på banan innan han skulle flytta. Som grädde på moset vann vi klassen och det är något jag aldrig kommer glömma. 
 
 
 
Min tävlingsutrustning?
Hjälm: Brun Charles Owen ayr8 leather look. 
Håruppsättning: Toffs i vanlig hästsvans. 
Skjorta/plastrong: Charlies.
Kavaj: Marinblå Animo, vanlig tröja och har använt min bruna Lamicell kavaj en gång.
Ridvantar: Bruna John Whitaker eller marinblå Hv Polo. 
Ridbyxor: John Whitaker. 
Ridstrumpor: Kingsland. 
Ridstövlar: Bruna Tretorn Advance.
Sporrar/sporremmar: Tror det är köpta på Hööks.
 
Hästen/ponnyns tävlingsutrustning?
Träns: Brunt treadstone och svart med vita sömmar från Hööks. 
Pannband: Blingbling. 
Schabrak: Olika varje gång, bl.a Kingsland, Klubb, Hv Polo mm.
Sadel: Svart Ruis-Diaz 
Pad: En fårskinnspadd med paddar från Mattes.
Sadelgjord: Magplatta
Stigbyglar:  Svarta plaststigbyglar men nya ska inskaffas. 
 
 

Vilken klubb tävlade du för 2012?
Föreningen Nyckelryttarna.

Vilken klubb kommer du tävla för 2013?
Föreningen Nyckelryttarna. 

Har du ridit i något lag 2012?
Div 1
 
Ska du rida i något lag 2013?
Elitserien
 
Vilken/vilka tränade du för 2012?
Nina Cervin, Tord Westergren och Nina Lilja. 

Ska du fortsätta med det 2013? 
Kommer träna för Nina Cervin med Valle. Eftersom Pål inte finns mer och jag inte har någon egen ponny ser det just nu ut som att det kanske inte blir så många fler. Men man vet aldrig.

Har du tävlat i någon ny gren 2012?
Nej, eller jag har startat en dressyr vilket jag även gjorde 2011.

Ska du tävla någon ny gren 2013?
Hoppningen går alltid först! Men under detta år har jag tagit fälttävlanskortet och skulle egentligen startat någon med Pål. Om det inte krockar med någon viktig hoppning och man har ponny till det vill säga skulle det vara kul att starta.

Vad har du för förväntningar på året 2013?
Det var mig en klurig fråga... Åter igen att få nya erfarenheter, skapa minnen och ha kul. Dessutom är det alltid roligt med placeringar. Jag vill åka på flera meetings och som sagt en del annat.
 


Kommentarer
Postat av: Manda

Jo de kmr bli väldigt intressant , men hoppas den håller länge nu! Hellre mysig snö än äckligt regn :)

Jo de är bara bra med oss, har bokat in träning nu på lördag för första gången på ett halvår eller liknande , blir kul :) hur är de själv? Med Pål och allt?:( ❤

2012-11-29 @ 17:39:09
URL: http://mandaochsam.blogg.se
Postat av: N

Sv: Hej, det var inte igår! Allt är bara bra med mig och Blackie, lite mycket just nu bara :) hur är det själv? Och vad har hände med Pål förresten, om man får fråga? Kram <3

2012-11-29 @ 18:44:45
URL: http://blackijacki.blogg.se
Postat av: Jossan

Ska du hoppa i Mantorp den 8 december? :D

2012-12-01 @ 12:25:42
URL: http://nattstad.se/josefinsander

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: